14 بهمن 1402

مه پاش و انواع لوازم مه پاش صنعتی

59 دفعه

از نیازهای مهم مکان‌های مختلف صنعتی و تجاری، برخورداری از هوای خنک و مطبوع است. افراد معمولاً به دنبال راهی هستند که بتوانند با کم‌ترین هزینه، خنکی و رطوبت محیط را حفظ کنند. راه‌های مختلفی برای رفع این نیاز وجود دارد که هرکدام، مزایا و معایب خود را دارند. در میان این روش‌ها، استفاده از مه پاش، جایگاه ویژه‌ای دارد. این وسیله، یک نوع دستگاه است که آب را با فشار زیاد از شلنگ عبور داده و با تبدیل کردن قطرات آب به ذرات بسیار ریز، سبب خنک شدن محیط می‌گردد. استفاده از این دستگاه در انواع مصارف خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و...، رایج است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد انواع مختلف و مزایای استفاده از این دستگاه، لطفاً با ما همراه باشید.

مه پاش صنعتی  3

مه پاش چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که لوازم مه پاش صنعتی کاربردی است که برای خنک کردن و حفظ رطوبت محیط، از آن استفاده می‌شود. نحوه کارکرد دستگاه، به این صورت است که آب را با فشار زیاد از شلنگ‌ها عبور داده و سپس آن را به شکل قطرات بسیار ریز، از نازل خارج می‌کند. اندازه این قطرات، معمولاً بین 5 تا 10 میکرون است. هرچه اندازه آن‌ها ریزتر باشد، محیط سریع‌تر خنک شده و کارایی دستگاه، بهتر خواهد بود. استفاده از این دستگاه، مصرف آب را به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد و برای فصل تابستان، بسیار مناسب است. نکته‌ی قابل‌توجه این است که استفاده از آن، در تمام فصول سال رایج است و نمی‌توان این دستگاه را تنها مختص تابستان دانست. کاربرد این دستگاه در فصل زمستان برای تصفیه‌ی هوا، کاهش گردوخاک، از بین بردن بوی بد در مکان‌های پرتردد، استفاده برای سم‌پاشی مزارع کوچک و گلخانه‌ها و...، بسیار جدی و مهم است. مه ساز، یک وسیله‌ی ضروری است که هر مجموعه‌ای با توجه به نیاز خود، می‌تواند از آن استفاده کند. همچنین، پک مه پاش خانگی، برای مصارف مختلف در فضای خانه تولید‌شده است.

مه پاش صنعتی  1

انواع مه ساز صنعتی

این دستگاه، از منظرهای گوناگونی قابل تقسیم‌بندی است. در یک تقسیم‌بندی می‌توان آن را به انواع خانگی و صنعتی تقسیم کرد. نوع خانگی، از فشار کم‌تری برخوردار است و اندازه قطرات آب در آن، بزرگ‌تر است. در مدل صنعتی، فشار بیش‌تر و اندازه قطرات آب، کوچک‌تر است. در یک تقسیم‌بندی دیگر می‌توان آن را ازنظر پاشش آب، تقسیم کرد؛ از این نظر، به دو دسته‌ی پودری و پاششی تقسیم می‌شود. در مدل پودری، ذرات آب همچون پودر خارج‌شده و بدون احساس خیسی، محیط خنک می‌گردد. در مدل پاششی، قطرات آب درشت‌تر بوده و احساس خیسی بیش‌تری در محیط وجود دارد؛ این مدل معمولاً در مصارف صنعتی کاربرد دارد. ازنظر نوع عملکرد نیز، به سه گروه پروانه‌ای، التراسونیک و نازلی تقسیم می‌شوند. فشار آب و نوع خروج قطرات در هر سه مدل، با یکدیگر متفاوت است. همچنین، اندازه قطرات آب نیز یکسان نیست و هر مدل، مکانیزم و کارایی خاص خود را دارد. علاوه بر این، دستگاه موردنظر، ازنظر برند نیز انواع مختلفی دارد که می‌توان گفت مه پاش اوربیت، یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار است.

مه پاش صنعتی  2

کاربرد مه پاش صنعتی

همان‌طور که اشاره کردیم، این دستگاه کارایی بسیار زیاد و متنوعی دارد و نمی‌توان آن را مختص یک مکان یا فصل خاص در نظر گرفت. درواقع، مخزن این دستگاه می‌تواند به‌وسیله‌ی آب، مواد ضدعفونی، سم گلخانه‌ای، گلاب و...، پر شود. به‌طورکلی، مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه عبارت‌اند از:

  • ایجاد هوای تمیز و مطبوع در مکان‌های شلوغ مثل، رستوران‌ها و...
  • رفع گرما و حفظ رطوبت در مکان‌های ورزشی
  • رفع گردوغبار و گرمای موجود در سالن‌های صنعتی
  • استفاده در گاوداری‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای رفع گرما و حشرات
  • استفاده در گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ
  • استفاده در مراسم‌های مذهبی برای گلاب‌پاشی
  • ضدعفونی کردن مراکز بهداشتی مثل، بیمارستان‌ها و...
  • استفاده در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی همچون، از بین بردن علف هرز و یا رفع حمله‌ی ملخ‌ها
  • از بین بردن ذرات معلق در هوا در مکان‌های مختلف

این موارد، تنها چند مورد از استفاده‌های گسترده این دستگاه هستند. وجود این دستگاه، مزایای مختلفی دارد و همین امر سبب شده است که افراد، برای مصارف گوناگونی از آن استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال، پک مه پاش خانگی، ازجمله ابزار مهم و کاربردی در خانه است. برای بهره‌مندی بهتر از کارایی و مزایای این دستگاه، توصیه می‌شود که حتماً مه پاش اوربیت را تهیه کنید.

مه ساز؛ ابزاری مهم و کاربردی

امروزه برای خنک کردن محیط‌های مختلف تجاری، صنعتی، خانگی و...، از دستگاهی به نام مه پاش استفاده می‌شود. این دستگاه، انواع مختلفی دارد و تفاوت آن‌ها معمولاً در میزان فشاری است که به آب وارد می‌کنند. نحوه کار این دستگاه‌ها به این صورت است که، آب را با فشار زیاد از شلنگ رد کرده و به شکل مه، از نازل خارج می‌کند. کارایی این دستگاه‌های مه ساز، بسیار گسترده است و در هر مکان و فضایی که نیاز به تغییر دما، هوا، رطوبت و... باشد، قابل‌استفاده هستند. بازرگانی آب نیرو ازجمله مراکز معتبر در زمینه‌ی تولید و توزیع این دستگاه است.