26 تیر 775

یکشنبه بازار چیانگ مای تایلند

3898 دفعه

چیانگ‌مای بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر تاریخی شمال تایلند است که شهری ایده آل از نظر معابد زیبا و مناظر عالی، محلی‌های مهربان، بازار‌های غذا که انواع غذاهای خوشمزه‌ی غربی، کافه‌ها و انواع نوشیدنی‌ها در سراسر شهر وجود دارد. یکشنبه بازار چیانگ مای محبوب ترین تجربه خرید در تایلند است بطوریکه آخر هفته ها بازاری برپا می شود که هر چه در آن است، از غذا گرفته تا سوغاتی های رنگارنگ، رنگ و بوی سنت و فرهنگ تایلند دارند. با نزدیک شدن به آخرهفته ها فروشندگان محلی به تکاپو می افتند تا بهترین اجناس خود را در بساط یکشنبه شب ها عرضه کنند و بازاری متفاوت را رقم بزنند.

یکشنبه بازار تایلند

 همه کسانی که به دنبال غذاهای ارزان و خوشمزه هستند می توانند این غذاها را در یکشنبه بازار های چیانگ مای پیدا کنند. این بازار هر هفته بدون استثنا شلوغ می شود و هیچ فرقی نمی کند که در چه موقع از سال از این بازار دیدن می کنید. باید بگویم که حضور در این بازار از الزامات سفر به تایلند است و بی شک این جا بخش جداناپذیر در تور تایلند است. اگر در روز یکشنبه در چیانگ مای نبودید و نتوانستید در این بازار حضور داشته باشید می توانید از بازار شبانه در جاده چانگ کلان دیدن کنید.

یکشنبه بازار تایلند

این بازار هر یکشنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا حوالی نیمه شب در چیانگ مای در خیابانی به طول حداقل یک کیلومتر برپا می شود. فروشندگان که همان دست فروشان باشند در چهار ردیف در این خیابان بساط پهن می کنند. جمعیت گردشگران اینجا را تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر کرده اند، جایی که در آن حسابی سرگرم می شوید و خوش می گذرانید. اگر می خواهید در خلوتی از این بازار دیدن کنید در ساعت های ابتدایی شروع کار بازار  به این محل بیایید ولی اگر می خواهید با تنوع بیشتری از دست فروش ها مواجه شوید و بساط های بیشتری را ببینید بعد از غروب خورشید به این محل بیایید.

عبادتگاه هایی که در دو طرف خیابان قرار دارند به فودکورت تبدیل می شوند که در آنجا می توانید انواع غذاهای تایلند از برنج سرخ کرده گرفته تا پدتای را امتحان کنید. دکه های غذاخوری زیاد دیگری هم در جای جای این خیابان هستند که از آن ها می توانید اسنک ها و غذاهای تایلندی خوشمزه تهیه کنید. دست فروشان در این بازار انواع غذاها ، میوه هایی که تازه از درخت چیده شده اند، انواع چراغ‌های دست‌ساز، عروسک، صابون، زیورآلات، لباس، وسایل تزئین کریسمس، آلات موسیقی ، تابلو های نقاشی ، صنایع دستی محلی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، به فروش می‌رسانند. یادتان باشد که می توانید تخفیف های خیلی خوبی بگیرید مخصوصا وقتی که از یک فروشنده چند چیز مختلف بخرید.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 07 اسفند 1398 15:04