26 آذر 775

شهر ساحلی پاتایا

1953 دفعه

شهر ساحلی پاتایا یکی از پربازدیدترین نقاط تایلند محسوب می‌شود. پاتایا نزدیک‌ترین تفرجگاه ساحلی در نزدیکی بانکوک است و همین موضوع، دسترسی به آن را برای اغلب مردم بسیار آسان می‌کند. در ادامه با راهنمای سفر به پاتایا همراه باشید.

راهنمای سفر به پاتایا

سفر به پاتایا، تجربه‌ای بی نظیر از گشت و گذار در سواحلی زیبا را برایتان فراهم می‌کند. این شهر ساحلی دارای جاذبه‌های زیادی از جمله جزیره‌ی مرجانی، باغ‌های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه‌های دیدنی است که دست کم ارزش یک بار بازدید را دارند. شهر ساحلی پاتایا از اواخر قرن بیستم بود که مورد توجه گردشگران قرار گرفت و از آن زمان شهرت و محبوبیت خود را حفظ کرد.

پاتایا علاوه بر تفریحات آبی و ساحلی اش، جاذبه های متفاوت درون شهری از جمله مراکز خرید به روز و مجلل، بازارهای شناور و سنتی، معابد بودایی، پارک های آبی و موزه های هنری مختلفش را عنوان کرد. علاوه بر جاذبه‌های دلفریب، پاتایا مقصدی مقرون به صرفه برای اغلب اقشار جامعه است.

بهترین زمان سفر به پاتایا در طی ماه های آذر تا ابتدای فروردین است. دمای هوا در حدود ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتیگراد می باشد و خبری از باران های موسمی و سیل آسا هم نمی باشد. در این زمان رطوبت هوا چندان نیست و نسیم خنک شما را سر ذوق می آورد.

پاتایا دارای اقلیمی گرمسیری است که به دلیل نزدیکی با بانکوک، شباهت بسیاری به آب و هوای این شهر دارد اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک‌تری دارد. در این شهر، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد پس هنگام سفر به پاتایا در فصول بارانی، با دانستن این نکته آمادگی لازم برای مقابله با چنین شرایطی را داشته باشید .

بهترین جاذبه‌های تفریحی در پاتایا

راهنمای سفر به پاتایا

پناهگاه مذهبی حقیقت (Prasat Sut Ja-Tum)

اگر به اماکن سنتی مذهبی علاقه‌مند هستید، حتما بازدید از این معبد را در برنامه‌تان بگنجانید. معبد دلفریب حقیقت با فاصله‌ی اندکی از شمال مرکز پاتایا، قرار دارد که با ساختاری بر لبه‌ی دریا به همراه مناظری زیبا و مجسمه‌های بودا و هندو خودنمایی می‌کند. ارتفاع این بنا ۱۰۵ متر است. از ویژگی‌های معبد حقیقت می‌توان به هنر رویایی به کار رفته در ساخت آن، براساس موضوعات مذهبی و سنتی اشاره کرد. در ضمن این بنا به طور کامل از چوب ساخته شده است.

کوه بودا (Khao Chi Chan)

تصویری از بودا با ۱۰۹ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین تمثیل حجاری شده‌ی بودا در سراسر جهان محسوب می‌شود که در ضلع شمالی کوه خائو چی چان حک شده است. هنرمندان، این تصویر را به کمک تابش لیزر ترسیم کرده‌اند. محیط اطراف کوه بودا (Khao Chi Chan) با مناظر سرسبزی پوشیده شده است و تفریحات زیادی از جمله فیل‌سواری و پیاده‌روی را می توان انجام داد. با وجود اینکه کوه بودا معبد نیست، اما هنوز هم مکان مقدسی به شمار می‌رود، بنابراین مطمئن شوید لباس مناسب می‌پوشید.

روستای فیل‌ها

یکی از جالب‌ترین روستاهای پاتایا، روستای فیل‌ها است که امکان یادگیری در مورد فیل‌ها، سواری و  تماشای این موجودات دوست‌داشتنی از نزدیک را برایتان فراهم می‌کند. یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید در این روستا انجام دهید، غذا دادن به فیل‌ها است. سرگرمی بسیار جذاب برای عاشقان طبیعت که لحظات شادی را برایتان رقم خواهد زد. به علاوه نمایش‌هایی به همراه این حیوانات بامزه اجرا می‌شود که بی شک از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد. اگر دوست دارید سوغاتی تایلندی تهیه کنید، می توانید در فروشگاه ابریشم این روستا توقف کنید.

راهنمای سفر

مجسمه‌ی بودای بزرگ

بدون شک مجسمه‌ی طلایی بودای بزرگ از آن دست جاذبه‌های تایلند است که در سفر به پاتایا، حتما باید ببیند. مجسمه‌ی زیبا و طلایی بودا در بالای تپه‌ای مسحورکننده که مناظری خیره‌کننده از شهر و خط ساحلی را ارایه می‌دهد، قرار گرفته است. این مجسمه و محیط اطرافش، فرصتی عالی برای عکاسی در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. برای رسیدن به بودا باید تعدادی پله را بالا بروید که البته کاملا ارزشش را دارد، بنابراین برنامه‌ی سفرتان را طوری تنظیم کنید تا به گرمای ظهر برخورد نکنید.

سیلورلیک (دریاچه نقره‌ای)

مکانی مناسب برای افرادی که دنبال آرامش و سکوت هستند، برای عاشقان طبیعت بدون شک نشستن در طبیعتی زیبا و نوشیدن یک نوشیدنی خنک آرامشی ناب به همراه دارد. دریاچه‌ی نقره‌ای با مناظر بسیار زیبا و آرامش‌بخش اطرافش، مکانی عالی برای خوردن یک وعده ناهار به‌یادماندنی است. چند ساعتی را به دور از فضای خفه‌کننده‌ی شهری در کنار این دریاچه‌ی زیبا و تاکستان‌هایش سپری کنید تا بتوانید خودتان را برای دیدن جاذبه‌های دیگر پاتایا آماده کنید. این دریاچه در نزدیکی کوه بودا قرار دارد، بنابراین می‌توانید بازدیدتان را از این دو نقطه به طور همزمان انجام دهید.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 11 خرداد 1399 13:30
محتوای بیشتر در این بخش: « راهنمای سفر به بانکوک