03 -2670

خانه مقدس حقيقت پاتایا در تایلند

3483 دفعه

خانه مقدس شاید بهترین عنوان برای توصیف این بنای باشکوه که با هنرمندی تایلندی ساخته شده باشد؛ سازه‌ای که با کنده‌کاری‌های پر جزئیات و خیره‌کننده از فیل‌ها، انسان‌ها و موجودات و خدایانی که از افسانه‌ها الهام گرفته شده‌اند تزئین شده است. این‌ها بازتابی از بینش باستانی زمین، دانش باستانی و فلسفه شرقی هستند و بر روی تک تک سطوح، هم در داخل و هم در بیرون ساختمان، دیده می‌شوند. این سازه همچنین بازتابی از ذات زودگذر و محنت بی‌پایان وجود آدمی است، چرا که هیچ کدام از کارهای چوبی بنا در مقابل عناصر طبیعی حفاظت نمی‌شوند، به این معنی که بخش‌های قدیمی، رفته رفته تاب مقابله در برابر باد و باران را از دست داده و سرانجام نیست می‌شوند. ساخت این خانه مقدس در سال 1981 شروع شده و به نظر می‌آید تا ابد ادامه خواهد داشت.
برای رفتن به خانه مقدس حقیقت در تور پاتایا، در جاده شمالی پاتایا حرکت کرده و در محل میدانی که قبل از جاده ساحلی پاتایا قرار گرفته به سمت راست و به داخل جاده Naklua بپیچید. به داخل کوچه Naklua شماره 12 بپیچید و تا انتها پیش بروید. ورودی این مجموعه برای مسافران تور تایلند 500 بات برای بزرگسالان و 250 بات برای بچه‌ها است. تورهای راهنما رایگان هستند. راهنماها فوق‌العاده صمیمی و با اطلاعات هستند.
دیدن این ساختمان در تور تایلند شما را شگفت‌زده و مبهوت خواهد کرد. این خانه مقدس حسی قوی از آرامش را ایجاد می‌کند؛ سکوت حاکم بر این مجموعه به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد بدون این که نیاز باشد از بازدیدکنندگان خواسته شود سکوت را رعایت کنند. کمی عجیب به نظر می‌آید اما محوطه وسیع پارک شکل این خانه امن، یک زمین تیراندازی را هم در خود جای داده است. نمایش‌های شمشیربازی هم در آنجا اجرا می‌شود. محوطه اسب‌سواری و فیل‌سواری و یک بخش کوچک برای فروش سوغات هم در این جا در دسترس مسافران تور پاتایا هستند.

خانه مقدس حقيقت پاتایا در تایلند

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 07 اسفند 1398 15:43