19 ارديبهشت 1397

راهنمای سفر به سوئیس

1845 دفعه

جغرافیای سوئیس
این کشور با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس، واقع در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختن‌اشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه هم مرز است.
کشور سوئیس با مساحتی بالغ بر ۴۱٬۲۹۰ کیلومتر مربع کشور نسبتا کوچکی است، مناطق جنوبی آن کوهستانی است و دریا ندارد.


آب و هوای سوئیس
سوئیس دارای آب و هوای معتدل است، ماه های می، سپتامبر و نیمه اول اکتبر کم‌ بارش‌ترین ماه‌ها و ماه‌های آوریل و نوامبر از ماه‌های پر باران سال هستند.
از ماه ژوئن تا آگوست بارش همراه با رعد و برق و بعضی مواقع تگرگ و برف همراه است. از اواخر ماه دسامبر تا مارس پوشش برف وجود دارد.
دین و زبان سوئیس
دین اکثر مردم مسیحیت است، 43٪ کاتولیک، 35٪ پروتستان، 2٪ ارتدوکس، 4٪ مسلمان و بقیه پیرو ادیان دیگر و یا بدون دین هستند.
زبان آلمانی در قسمت های شمالی و مرکزی، زبان فرانسوی در غرب کشور، زبان ایتالیایی در جنوب و زبان رومانش در جنوب شرقی تکلم می‌شود.
اقتصاد سوئیس
واحد پول کشور سوئیس «فرانک» است، بانکداری در سوئیس یکی از مهم‌ترین بخش ها محسوب می‌شود. صنعت گردشگری، نقش مهمی دراقتصاد این کشور دارد، کوهستان های سوئیس هرساله میزبان گردشگرانی هستند که به قصد تفریحات برفی به این کشور سفر می‌کنند.
پایتخت سوئیس
شهر برن پایتخت سوئیس است در حالی که قطب های اقتصادی این کشور دو شهر ژنو و زوریخ هستند.
رودخانه معروف راین از وسط این شهر می‌گذرد، بهترین زمان برای سفر به برن بین ماه های آوریل تا سپتامبر می‌باشد.

 

راهنمای سفر به سوئیسجاذبه های گردشگری سوئیس
آپنزل
طبیعت زیبای کوهپایه‌های آلپ، ساختمان های قدیمی رنگارنگ، کارخانه محلی تولید پنیر و ماشین‌های کابلی روی قله کوه باعث جذب توریست در آپنزل شده است.

راهنمای سفر به سوئیستیچینو
دهکده‌های پراکنده در دره‌ها و کوه‌ها، دریاچه‌های منحصربفرد، وجود شهر بلانزونا که متعلق به قرون وسطی است، این منطقه را جذاب کرده است.

راهنمای سفر به سوئیسلوسرن
لوسرن در مرکز سوئیس، با کوه‌ها و دریاچه‌های زیبا و بی‌نظیر و تجربه پرواز با پاراگلایدر مکان مناسبی برای تفریح محسوب می‌شود.

راهنمای سفر به سوئیساینترلاکن
اینترلاکن یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری سوئیس است، منظره های شگفت‌انگیز کوهستانی، تفریحات ورزشی مثل پاراگلایدر، کایت سواری،دره‌نوردی، بانجی‌جامپینگ، رودگردی، صخره نوردی، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری، چتربازی، اسکی و اسنوبرد باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می‌شود.

راهنمای سفر به سوئیسزرمات
زرمات در بلندترین نقاط سوئیس قرار گرفته و هیچ ماشینی در آن تردد نمی‌کند و مرتفع‌ترین ایستگاه راه آهن کوهستانی اروپا را دارد. منطقه اسکی زرمات با دارا بودن امکانات اسکی در تابستان سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

راهنمای سفر به سوئیسژنو
ژنو یک شهر بین المللی و یکی از گران‌ترین شهرهای اروپاست. بسیاری از نهادهای دولتی از جمله دفتر سازمان ملل متحد، صلیب سرخ بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و همچنین امکانات بی‌نظیری مانند اسکی، قایق‌رانی و فواره Jet d'Eau در این شهر قرار دارند.

راهنمای سفر به سوئیسسنت موریتز
سنت موریتز یک اقامتگاه زمستانی در کوه‌های آلپ است همچنین این دهکده توریستی با در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی نظیر اسکی، اسنوبرد، دوچرخه و... یکی از شناخته شده‌ترین مقاصد گردشگری اروپاست.

راهنمای سفر به سوئیسبازل
بازل در مجاورت رود راین قرار دارد و با کشورهای آلمان و فرانسه هم‌مرز است، موزه‌های هنر مدرن، معماری رومانسک، بازارها و نمایشگاه‌های هنری متعدد بر جذابیت این شهر افزوده است.

راهنمای سفر به سوئیسزوریخ
بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس محسوب می‌شود که در دامنه کوه‌های آلپ قرار گرفته، زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی شناخته شده، همچنین آبشار راین در این شهر باعث جذب گردشگر شده است.

راهنمای سفر به سوئیس

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 08 آبان 1398 15:54
محتوای بیشتر در این بخش: « پل Trift در سوئیس شهر لوسرن سوئیس »