23 ارديبهشت 1397

راهنمای سفر به کره جنوبی

1580 دفعه

 جغرافیای کره جنوبی
کره جنوبی با مساحتی بالغ بر ۹۸٬۴۸۴ کیلومتر مربع، در شرق قاره آسیا واقع شده و از غرب با دریای زرد، از شرق با ژاپن، از جنوب با چین و از شمال با کره شمالی هم‌مرز است.
این کشور دارای جزیره های فراوان و جنگل های وسیع است و مهم‌ترین رودهای آن عبارتند از: هان، ناک‌دونگ، گئوم، بوک‌هان و نام‌هان.
آب و هوای کره جنوبی
کره جنوبی با دارابودن جزیره های فراوان، آب و هوای گرم و مرطوب و پربارانی دارد، بهترین زمان سفر به کره جنوبی از مارس تا مه و از سپتامبر تا نوامبر است.
دین و زبان کره جنوبی
۴۶٫۵ درصد از مردم کره جنوبی، بی‌دین هستند و بقیه مردم اکثراً پیرو آیین‌های بودایی، کنفوسیوسی، چوندوگیو و مسیحی کاتولیک و پروتستان هستند.
زبان رسمی و رایج، زبان کره‌ای است.
اقتصاد کره جنوبی
واحد پول کره جنوبی وون است، این کشور امروزه دارای اقتصاد توسعه یافته چندین هزار میلیارد دلاری است، کره جنوبی علی‌رغم کمبود منابع طبیعی و دارا بودن کمترین مساحت در میان کشورهای گروه ۲۰، یکی از اقتصادهای نیرومند دنیا تلقی می‌شود، اقتصاد کره جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و یازدهمین در جهان است.
کره جنوبی به خاطر شرکت‌هایی با فناوری پیشرفته مانند سامسونگ، هیوندای، کیا و ال‌جی هفتمین صادرکننده بزرگ جهان محسوب می‌شود.
پایتخت کره جنوبی
سئول پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کره جنوبی و شانزدهمین شهر بزرگ جهان است، شهر سئول از ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است و مدرن‌ترین مراکز آموزشی، خطوط مترو، اماکن تفریحی و...در سئول وجود دارد.
در سال ۱۳۵۱ و در پی سفر غلامرضا نیک‌پی شهردار تهران به کره جنوبی، سئول به عنوان خواهرشهر تهران برگزیده شد.
نامگذاری خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران به همین مناسبت انجام شده‌است، خیابان تهران در سئول در منطقه گانگنام قرار دارد که مرکز تجمع ساختمان‌های بزرگ و دفاتر شرکت‌های عمده تجاری، بانک‌ها و شرکت‌های صنعتی مانند سامسونگ و ال‌جی می‌باشد.
جاذبه های گردشگری کره جنوبی
جزیره جیجو
جزیره جیجو واقع در جنوب غربی کشور کره که در گذشته های دور برای تبعید مجرمان انتخاب می‌شده و امروزه یکی از مقاصد گردشگری کره جنوبی محسوب می‌شود. از جاذبه های جیجو می‌توان به: غار مانجانگل، صخره های پدربزرگ، زنان غواص، سواحل شگفت‌انگیز، سرزمین عشق، مسیرهای پیاده‌ روی olle، پارک ملی جزیره جیجو و...اشاره کرد.

 

جزیره جیجوکلیسای یودو فول گاسپل
کلیسای یودو فول گاسپل، بزرگ‌ترین کلیسای جهان است که گنجایش آن بیش از یک میلیون نفر می‌باشد.

کلیسای یودو فول گاسپلقصر کوم بوک گانگ
این قصر به جامانده از قرون گذشته درسال 1592-1598 توسط حمله نیروهای ژاپنی به آتش کشیده شد اما در زمان پادشاهی گوجونگ بازسازی شد.

قصر کوم بوک گانگدهکده تاریخی Hahoe
مردم محلی این منطقه به سبک سنتی زندگی می‌کنند به گونه‌ای که گویی در سلسله جوسئون قدم میگذارید.

دهکده تاریخی Hahoeبرج سئول
برج N نمادی از شهر سئول می باشد، چشم‌انداز زیبای پایتخت از بالای برج بسیار دیدنی است.

برج سئول
مرکز خرید بزرگ دانگ دائه مون
26 مرکز و بازار بزرگ، سی هزار فروشگاه و بیش از پنجاه هزار تولید کننده دراین مرکز درحال فعالیت می‌باشند.

دانگ دائه مون

 

آخرین ویرایش در سه شنبه, 06 خرداد 1399 15:44
محتوای بیشتر در این بخش: « کاخ چانگ دیوک گونگ درکره جنوبی