19 ارديبهشت 1397

راهنمای سفر به سنگاپور

1494 دفعه

 جغرافیای سنگاپور
جمهوری سنگاپور در جنوب شرقی آسیا و در جنوب شبه جزیره مالایا قرار دارد، کشور سنگاپور از تعدادی جزیره تشکیل شده و مساحتی بالغ بر 718 کیلومتر مربع دارد.
مالزی و اندونزی همسایگان سنگاپور محسوب می‌شوند.

آب و هوای سنگاپور
آب و هوای سنگاپور گرم و مرطوب است و هوا در طول سال معمولا گرم و همراه با بارش باران است. ماه های نوامبر، دسامبر و ژانویه پر باران‌تر از بقیه ماه ها هستند.
دین و زبان سنگاپور
سنگاپور کشوری چند مذهبی است و بر طبق آمار سال 2010، 44.2٪ پیرو مذاهب بودا و تائو، 18.3٪ مسیحی، 14.7٪ مسلمان، 5.1٪ هندو، 0.7٪ پیرو ادیان دیگر و 17٪ سکولار هستند.
سنگاپور چهار زبان رسمی دارد: انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل که این امر تنوع گسترده زبان و فرهنگ را در این کشور نشان می‌دهد، تابلوها و علائم در سنگاپور به چهار زبان نوشته شده و دانش‌آموزان به طور همزمان انگلیسی و زبان مادری خود را می‌آموزند.
اقتصاد سنگاپور
واحد پول سنگاپور دلار است و سنگ بنای این کشور بر پایه اقتصاد بازار آزاد است، سنگاپور چهارمین مرکز اقتصادی دنیا و سومین مرکز پالایش نفت محسوب می‌شود. این کشور کوچک با بهره‌گیری از بنادر توسعه یافته خود بالاترین نرخ تجارت خارجی‌ نسبت به تولید ناخالص داخلی‌ در دنیا را داراست.
سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشور فقیری است اما اقتصاد متکی بر خدمات و صنعت، این کشور را به یکی از ثروتمندترین نقاط جهان تبدیل کرده است.
صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می‌دهد جالب است بدانید واردات، فروش و مصرف آدامس در سنگاپور ممنوع است.
پایتخت کشور سنگاپور
شهر سنگاپور پایتخت کشور سنگاپور است، نام سنگاپور به زبان مالایی به معنی شهر شیر است.
هزینه های زندگی در سنگاپور به دلیل مالیات سنگین کالا و خدمات از جمله مالکیت خودرو بسیار بالاست.
جاذبه های گردشگری سنگاپور
پارک مرلیون
نماد پارک مرلیون و البته سمبل سنگاپور، مجسمه یک شیربا بدن ماهی است که از دهانش آب بیرون می‌ریزد. ارتفاع مجسمه 8.6 متر، وزن آن 40 تن و جنس آن سیمانی که با صفحات چینی سفید رنگ پوشیده شده است.
مساحت کلی پارک مرلیون 2500 متر می‌باشد و در کنار خلیج مارینا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شناخته می‌شود.

 

 راهنمای سفر به سنگاپور مجموعه سنتوزا
دنیای زیرآب این بخش با 6000 موجود دریایی در اندازه های مختلف، و دلفین های موجود در این مجموعه که رنگشان به صورتی گرویده ، بسیار دیدنی است.
وجود تله‌کابین، جشن های بومی سنگاپور و دیگر تفریحات این مجموعه اوقات خوشی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

 راهنمای سفر به سنگاپور خیابان ارچاد، ارکید
درختچه‌های جوز و فلفل به طور طبیعی در این جاده قرار دارند همچنین شیک‌ترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها، اگرچه هنوز بعضی از قسمت های این جاده دست خورده است.

 راهنمای سفر به سنگاپور اسکله کلارک
مجموعه ای از مغازه های قرن نوزدهم، رستوران، بار، فروشگاه و قایق سواری در اسکله کلارک باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می‌شود.

 راهنمای سفر به سنگاپور مجسمه استمفورد رافلز
این مجسمه معروف به مرد آهنین است که تندیس سر توماس استمفورد رافلز، یکی از مقامات بریتانیا که با نام پدر سنگاپور از او یاد می‌شود.

 راهنمای سفر به سنگاپور

 

آخرین ویرایش در دوشنبه, 13 آبان 1398 13:23
محتوای بیشتر در این بخش: « پارک آبی آسمان درسنگاپور