05 -2670

دره آب‌ فشان‌ها در روسیه

3937 دفعه

وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری روسیه می شود، همه بیاد گنبد های رنگا رنگی می افتند که نشان از آثار تاریخی در این کشور دارد. اما فراموش نکنید که در کنار تمام جاذبه های تاریخی که در شهرهای مهم روسیه وجود دارد، می توانید جاذبه های دیدنی دیگری ببینید که به ندرت نمونه های آن را در دیگر مکان های دنیا خواهید یافت.برای مثال یکی از این موارد دره آب فشان ها است.

دره آب فشان ها دره‌ای دارای آب ‌فشان‌های متعدد در شبه ‌جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. دره آب فشان‌ها روسیه یکی از زیباترین دیدنیهای روسیه می باشد و گردشگران زیادی را جذب میکند.این دره تنها دشت آب‌ فشانی در اوراسیا (در کنار دشت آب‌فشانی موتنوفسکی) و دومین آب ‌فشان بزرگ در سراسر دنیاست .حوزه ی آبخیز این دره ۶ کیلومتر درازا دارد و در حدود ۹۰ آب‌ فشان و شمار زیادی چشمه آب گرم در این دره موجود است. دسترسی به این دره دشوار است و راه اصلی رسیدن به آن با بالگرد است. آب‌فشان‌های این دره در سال ۱۹۴۱ میلادی توسط یک دانشمند محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد. . این آب فشان ها در دامنه های زیبایی از گیاهان کوهی همیشه روان هستند و به مثال فواره هایی طبیعی در حال فعالیت هستند.

دره آب فشان ها میزبان حیات وحش نیز هست که باید در دیدار از این منطقه نهایت دقت را داشت. از جمله حیوانات وحشی که به وفور در کنار این فواره های طبیعی در روسیه دیده شده می توان به خرس های قهوه ای اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش در دوشنبه, 20 آبان 1398 16:22