23 ارديبهشت 1397

راهنمای سفر به فیلیپین

1768 دفعه

جغرافیای فیلیپین
کشور فیلیپین در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین قرار دارد.
جمهوری فیلیپین از شمال غربی با تایوان و چین، از شمال شرقی با ژاپن، از جنوب با اندونزی، از جنوب غربی با مالزی، تایلند و سنگاپور، از شرق با دریای فیلیپین و از غرب با دریای چین جنوبی هم‌مرز است.
مرتفع‌ترین قله در فیلیپین کوه آپو به ارتفاع ۲۹۴۵ متر است و بزرگ‌ترین رودها شامل کاگایان، پاکساهان، پالانگی و آگوسان می‌شوند.


آب و هوای فیلیپین
به طور کلی آب و هوای فیلیپین گرمسیری دریایی با رطوبت بالاست، ماه‌های ژوئن تا اکتبر فصل بارانی فیلیپین و بین ماه‌های دسامبر تا مه فصل خشک فیلیپین محسوب می‌شود.
بهترین زمان برای سفر به فیلیپین بین نوامبر تا آوریل است.
دین و زبان فیلیپین
90٪ مردم فیلیپین مسیحی، که ۸۱٪ کاتولیک و ۹٪ پروتستان هستند و 10٪ باقی مانده از کل جمعیت شامل ادیان دیگر که بیشترشان مسلمان هستند.
زبان رسمی این کشور فیلیپینی است البته زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم در مدارس آموزش داده می‌شود.
اقتصاد فیلیپین
واحد پول فیلیپین پزو می‌باشد، فیلیپین یک کشور تازه صنعتی شده به حساب می‌آید که بیشتر صادرات آن شامل نیمه رساناها و لوازم الکترونیکی، ابزار حمل و نقل، پوشاک، تولیدات مس، تولیدات بنزین، روغن نارگیل و میوه است.
علیرغم وسعت کم فیلیپین، ذخایر معدنی آن قابل ملاحظه است، در طلا رتبه دوم و در مس رتبه سوم جهان را دارد، نیکل و کروم از دیگر فلزات با ارزش این کشور می‌باشد.
پایتخت فیلیپین
مانیلا پایتخت کشور فیلیپین است که در ساحل شرقی خلیج مانیل قرار دارد و شهری متشکل از گروه‌های متنوع قومی و نژادی که تاثیرش را روی فرهنگ، مد، آشپزی و مذهب گذاشته است.
جاذبه های گردشگری فیلیپین
ویگان سیتی
شهر تاریخی ویگان که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، در بخش شمالی فیلیپین قرار دارد.
خانه ها و خیابان های شهر ویگان بافت تاریخی دارد که بر اساس معماری اسپانیایی ساخته شده‌اند و به همین دلیل یکی از جاذبه های گردشگری فیلیپین به حساب می‌آید.

 

شهر تاریخی ویگاندریای بوهول
دریای بوهول بخشی از آب‌های غربی اقیانوس آرام شمالی است، علاوه بر غواصی و ماهی‌گیری در این منطقه وجود تپه هایی با شکل خاص که به افسانه‌های فیلیپین برمی‌گردد، این منطقه را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

بوهولدهکده دونسول
دهکده دونسول با سواحلی بکر و زیبا و آبشارهای شگفت‌انگیز، یکی از مناطقی است که می‌توان کوسه، وال و ماهی های بزرگ را تماشا کرد.

دونسولشهر تاگای تای
جاذبه های شهر تاگای تای از جمله: چراغ دریایی پونتا، زیارتگاه سنت آن، آتشفشان تال، دریاچه تال و...

چراغ دریایی پونتاجزیره سبو
طبیعت و چشم‌انداز زیبای جزیره سبو با سواحل سفید رنگ و آب زلال دریا، این جزیره را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

جزیره سبوجزیره میندورو
میندورو جزیره ایست که توسط یک رشته کوه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است، شهر پوئرتو گالرا با مناظر زیبایی که دارد مناسب برای تفریح در دل طبیعت است.
شالیزارهای پلکانی بانائو
شالیزارهای پلکانی بانائو جزء شگفت‌انگیزترین مزارع کشاورزی جهان محسوب می‌شوند که آن دسته از افرادی که دشت های آرام با عطر برنج را به شهرهای مدرن و توریستی ترجیح می‌دهند، دیدن این منطقه را از دست ندهند.

شالیزارهای پلکانی بانائوجزیره بوراکای
سواحل ماسه‌ای با قایق های رنگی جزیره بوراکای مقصد گردشگران بسیاری قرار گرفته است.

جزیره بوراکایجزیره پالاوان
جزیره پالاوان با جنگلهای عظیم و دست نخورده که بین دریای چین جنوبی و دریای سولو قرار گرفته یکی از محبوب‌ترین مکان های توریستی فیلیپین محسوب می‌شود.

جزیره پالاوان

آخرین ویرایش در دوشنبه, 12 خرداد 1399 09:43