21 -2670

جزیره حیرت انگیزبوراکای در فیلیپین

3872 دفعه

جزیره مشهور بوراکای Boracay  یک جزیره کوچک گرمسیری در بخش مرکزی مجمع الجزایر فیلیپین می باشد که در 315 کلیومتری جنوب مانیل (پایتخت فیلیپین) و 2 کیلومتری شمال غرب جزیره Panay واقع شده است.جزیره گرمسیری بوراکای که فقط حدود 7 کیلومتر طول دارد، به دلیل برخورداری از سواحل زیبا، اقامت گاه های مجلل و جاذبه های طبیعی بسیار به محل رفت و آمد گردشگرانی از نقاط مختلف جهان تبدیل شده است.

همانند بیشتر مناطق فیلیپین، آب و هوای جزیره بوراکای به دو بخش تقسیم می شود:

در فصل Amihan شاهد دمای معتدل و اندکی بارندگی هستیم. در این فصل معمولاً باد از سمت شرق می وزد.جالب آن که بخش اعظم تاسیسات گردشگری بوراکای در قسمت غربی جزیره موسوم به White Beach بنا شده و به همین دلیل از گزند وزش باد شرقی تا حدودی در امان است.در فصل Amihan آب منطقه White Beach معمولاً همچون شیشه صاف است.  Habagat در باقی ایام سال رخ می دهد و مشخصه آن آب و هوای بسیار گرم است. بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در فصل Amihan یعنی ماه های مارس تا ژوئن از بوراکای دیدن کنند.

جزیره بوراکای یکی از زیباترین سواحل جهان محسوب می شود که بی جهت در فهرست زیباترین‌های جهان قرار نگرفته است. آب‌های کریستالی و تمیز، سواحل شن‌های سفید و خورشیدی درخشان و گرم، بوراکای را به یکی از برترین مقاصد گردشگری فیلیپین مبدل کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش در یکشنبه, 11 خرداد 1399 14:19