13 مرداد 1402

کاخ سلطنتی آمستردام و میدان دام

4293 دفعه

میدان دام  یکی از قدیمی ترین میدان های آمستردام، متعلق به قرن سیزدهم، یکی از دیدنی‌ترین نقاط شهر آمستردام به شمار می‌آید. این میدان با ساختمان های تاریخی و جاذبه‌های زیبایی همچون کاخ سلطنتی ، موزه مادام توسو و کلیسای جدید احاطه شده است. مقابل کاخ سلطنتی، یک ستون بلند سفید، تزئین شده با تندیس‌های متعدد را خواهید دید که به «یادمان ملی» شناخته می‌شود. این ستون در سال ۱۹۵۶ به افتخار قربانیان جنگ جهانی دوم نصب گردید.

میدان دام آمستردام

میدان دام با ساختمان‌های زیبا و جاذبه‌های شگفت‌انگیزش یکی از مقاصد گردشگری در هلند است. این میدان با کبوترهای زیبایش همواره برای اهالی شهر مکانی برای قرارها و دور هم جمع شدن بوده است. در دهه ۱۹۶۰ میدان دام به خاطر جمعیت هیپی‌هایی که در آن گرد هم جمع می‌شدند معروف بود.

کاخ سلطنتی آمستردام با معماری و طراحی بی نظیری که دارد یکی از جاذبه های زیبای شهر آمستردام  است. یکی از 4 کاخ در هلند است که در اختیار ملکه بئاتریکس بوده و در قلب شهر آمستردام واقع شده است. در سال ۱۸۰۸، لوئیز ناپلئون، برادر ناپلئون بناپارت، پادشاه فرانسه، به عنوان پادشاه هلند برگزیده شد و در این محل اقامت نمود.

جاذبه های گردشگری هلند

کاخ سلطنتی آمستردام هلند که تا قبل از حکومت ناپلئون اول ساختمان شهرداری بود، قبلا در تصرف امپراطوری فرانسه بوده، و تاریخ و داستان های بیشماری را در خود جای داده است و بازدید از آن را تبدیل به تجربه‌ای ارزشمند می‌کند.
در  اوج دوران طلایی هلند، دولت آمستردام تصمیم ساختن یک بنای ارزشمند برای شهرداری در ضلع غربی میدان «دام» گرفت. این بنای عظیم با طراحی «یاکوب فان کامپِن»، قرار بود نمادی از رشد تأثیرگذاری جمهوری هلند و نیروی اجرایی آن باشد. معمار طراح این پروژه، با الهام از کاخ‌های امپراطوری روم  و با اعتقاد به اینکه روزی آمستردام بزرگ‌ترین شهر اروپا شمالی خواهد شد، او تمام مهارت‌های خود را به کار بست تا ساختمانی خلق کند که انعکاسی از همان شکوه و جلال معماری کاخ‌های روم را به نمایش بگذارد. بعد از این زمان، بنای شهرداری تبدیل به یک کاخ سلطنتی شد.
کلیسای جدید (Nieuwe Kerk) که به سبک رنسانس اولیه طراحی شده ، در نزدیکی کاخ، در حدود سال ۱۴۰۰ ساخته شد و در اواسط دهه ۱۶۰۰ بعد از یک آتش‌سوزی بزرگ مورد بازسازی قرار گرفت تا به شکوه و عظمت قبل خود برگردد. همواره در این کلیسا ازدواج‌های سلطنتی برگزار می‌شدند.

آخرین ویرایش در شنبه, 21 مرداد 1402 16:25