13 اسفند 773

شهرکازابلانکا در مراکش

4200 دفعه

"کازابلانکا" یا "سرای سفید" که به عربی "دار البیضاء" هم گفته می‌شود، به عروس شهرهای آفریقا شهرت دارد. این شهر بزرگترین و مهمترین شهر مراکش است و بر کنار اقیانوس اطلس واقع شده و دیدنی های زیادی را در خود نهفته دارد.

سرزندگی و زیبایی شب های شهرکازابلانکا در مراکش یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید. مسجد زیبا و باشکوه شاه حسن دوم یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری کازابلانکا به شمار می رود. این شهر شبیه شهرهای اروپایی است و تمام خیابان‌های آن دارای تابلوهای راهنماست. بخش قدیمی شهر "مدینه" نام دارد و به دلیل پیچ و خم‌های بسیارش احتمال گم شدن گردشگران در آن زیاد است.

شهر کازابلانکا بافت سنتی خود را حفظ کرده و در آن ساختمان های مستعمراتی فرانسه به وفور یافت می شود. وزش نسیم ملایم اقیانوس، آب های شفاف و ماسه های طلایی، گشت و گذار در این منطقه را به یکی از اولویت های گردشگران بدل ساخته است. بخشی از شهرت این شهر نیز مدیون فیلم به یاد ماندنی "مایکل کورتیس" است که هنوز که هنوز است جزو فیلم‌های برگزیده دوستداران سینماست. فیلمی با نام این شهر بسیاری از علاقه‌مندان را راهی آفریقا کرد تا از این شهر دیدن کنند.

آب و هوای کازابلانکا از نوع مدیترانه‌ای معتدل و تحت تاثیر آب و هوای اقیانوس اطلس است و آب و هوایی نسبتا معتدل در تمام سال بر آن حکمفرماست.

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1397 11:38
محتوای بیشتر در این بخش: راهنمای سفر به مراکش »