09 آذر 775

راهنمای سفر به مالدیو

1645 دفعه

مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند که شامل ۱۱۹۲ جزیره مرجانی کوچک، مسطح و کم‌ارتفاع و شمار زیادی آبسنگ است که تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند. در ادامه با راهنمای سفر به مالدیو همراه ما باشید.

راهنمای سفر به مالدیو

مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در در جنوب غربی هند. جمعیت این کشور ۳۲۸ هزار نفر و است.مالدیو در سال ۱۹۶۵ از بریتانیا مستقل شد. مالدیو از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است و مردم آن از قوم مالدیوی هستند که تبارشان به مردم سری‌لانکا و هند (آمیخته آریایی و دراویدی) می‌رسد و رگه‌هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد. هم زبان و هم مردم آن با نام دیوِهی نامیده می‌شوند که واژه دیبـَجات و دیباجات که در فارسی و عربی در قدیم برای مالدیو به کار می‌رفت نیز شکلی از همین واژه دیوهی است.
جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب برای غواصان است و ایستگاه‌های غواصی زیادی در این جزایر وجود دارد.

پایتخت مالدیو: ماله
واحد پول مالدیو: روفیه مالدیو
زبان رسمی مالدیو: دیوهی نام دارد که زبانی هندواروپایی است و همانندی‌هایی با زبان سینهالی قدیم دارد.
دین رسمی مالدیو: اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است.

پیش شماره:00960

آب و هوا: دمای هوای مالدیو تحت تاثیر اقیانوس هند در تمام مدت سال بین 24 تا 33 درجه سانتیگراد متغیر می باشد . علیرغم وجود هوای شرجی نسبتا بالا ، نسیم دریایی مداوم خنک باعث جابجا شدن هوا و تعدیل گرما می شود. فصول عمده این کشور را دو فصل خشک و بارانی تشکیل می دهند که فصل بارانی از اواخر آوریل تا اواخر اکتبر با باد و طوفان همراه می باشد.

مالدیو، مجموعه ای از جزایر در جنوب غرب اقیانوس هند است که بی نظیرترین مقصد توریستی و تفریحی را رقم زده است. مالدیو، سرزمین جزیره ها یا گوشه ای از بهشت؟ جایی با هزاران جزیره و آب های شیشه و فیروزه ای؟ در این جزایر خبری از شلوغی و خستگی نیست. بر عکس گوشه ای دنج برای روزهای پر از آرامش زیر نور آفتاب و سایه درختان نخل در سواحل نقره فام در انتظار شماست.

مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصله آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. معمولا در مالدیو هر هتل برروی جزیره ای قرار گرفته که به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد و تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد.

راهنمای سفر به مالدیو

ماله پایتخت مالدیو است. مالدیو که در تمام طول سال، آفتابی، گرم و شرجی است عموما در ماه آوریل گرم‌ترین و در ماه دسامبر سردترین روزهای خود را سپری می‌کند. فصل بارندگی نیز از ماه می تا سپتامبر است. سفر به مالدیو در تابستان ها به علت دمای بالای هوا شاید کمی آزاردهنده باشد در مالدیو انتظار آب و هوای گرمسیری داشته باشید. از اردیبهشت تا آذر ماه آب و هوای مالدیو مرطوب و شرجی است. گرچه با نزدیک تر شدن به فصل سرما دمای مالدیو کمتر می شود اما به سرما نمی رسد از آذر به بعد هوا خشک تر می شود، انتظار هوای سرد را در هیچ موقع از سال نداشته باشید. به علت دمای مناسب مالدیو، همیشه می توانید تن به آب بزنید و از ورزش های آبی نهایت لذت را ببرید.

در سفر به مالدیو زمانی را صرف تماشای جاذبه های این کشور کنید و از خرید در بازارهای محلی آن لذت ببرید. در کنار همه ی اینها برای اقامت در مالدیو هتل های ساحلی و ریزورت ها بهترین گزینه هستند، مالدیو بهترین ریزورت ها دنیا را دارد.

از جاذبه های دیدنی و توریستی مالدیو می توان؛ مسجد السلطان، موزه ملی مالدیو، مولیاژ و مِدهو زیارت، مولی آگه، جزیره مافوشی را نام برد. از آنجائیکه مالدیو مقصدی توریستی و لوکس به حساب می آید سفر به آن چندان ارزان نیست، اما به تمام هزینه ای که برای آن می پردازید، می ارزد باید بدانید اقامت فوق العاده ای تجربه می کنید و البته کمی گران.

راهنمای سفر به مالدیو

شهرت مالدیو و آب‌های فیروزه‌ای رنگی که تمام جزایر آن را در برگرفته‌اند، به دلیل وجود امکانات زیاد برای غواصی زیر آب در کلاس جهانی و هتل‌های آبی است که از ویلاهای کاملا اختصاصی تشکیل شده‌اند. آب‌وهوای خوب، سواحلی با شن‌های سفید، درختان نخل، روز‌های گرم و آفتابی، و مکان‌های مناسب برای غواصی، همه و همه از جذابیت‌هایی است که ما را به سمت دیدن مالدیو سوق می‌دهد. این کشور که هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور آسیا محسوب می‌شود، کم ارتفاع ترین کشور جهان نیز به شمار می‌رود به گونه‌ای که بلندترین نقطه‌ی این کشور از دریا فقط ۴/۲ متر ارتفاع دارد

آب های نیلگون مالدیو فرصت خوبی برای تجربه ورزش ها و تفریحات آبی است. در اینجا می توانید در دنیای زیر آب با ماهی های رنگارنگ غواصی کنید، در جای جای مالدیو با آموزش های لازم غواصی و اجاره وسایل غواصی می توانید از این تجربه لذت ببرید. در کنار غواصی؛ شنا، اسنورکلینگ، قایق سواری و … نیز برایتان مهیا است. برای اینکه در مالدیو از جزیره ای به جزیره دیگر بروید می توانید از هواپیماهای دریایی استفاده کنید که روی آب فرود می آیند، سوار شدن در این هواپیماها بسیار لذت بخش است.

از آنجائیکه مالدیو با دنیا آب ارتباط نزدیکی دارد خوشمزه ترین غذاهای دریایی را در اینجا امتحان خواهید کرد. می توانید به سراغ رستوران های بومی و بین المللی بروید و غذاهای مختلفی را سفارش دهید. در غذاهای بومی مالدیو، برنج های محلی با ترکیبی از سبزیجات و گوشت های مختلف دیده می شود.

آخرین ویرایش در شنبه, 27 ارديبهشت 1399 14:53