18 ارديبهشت 1397

راهنمای سفر به ژاپن

1571 دفعه

جغرافیای ژاپن
کشور ژاپن واقع در شرق آسیا، متشکل از 6800 جزیره، که بیشترشان کوچک هستند و تنها 340 جزیره بیش از یک کیلومتر مربع وسعت دارند.
ژاپن کشوری کاملا محصور شده در آب است و با کشورهای چین، کره شمالی، کره جنوبی و روسیه مرز آبی مشترک دارد.


68٪ مساحت کشور ژاپن کوهستانی است و بلندترین قله فوجی نام دارد که ارتفاع آن به 3776 متر می‌رسد، یک دهم کل آتشفشان‌های جهان در ژاپن قرار دارد و به همین دلیل از زلزله خیزترین نقاط جهان محسوب می‌شود.

 راهنمای سفر به ژاپنآب و هوای ژاپن
ژاپن مجموعه جزایری است که با طول زیاد از شمال تا جنوب ادامه دارد به همین دلیل از تنوع آب و هوایی زیادی برخوردار است، شمال ژاپن زمستان های سرد و طولانی و پر برفی دارد در حالی که جنوب آن تابستان های گرم و زمستان معتدل دارد.
کشور ژاپن در تابستان و پاییز شاهد گردبادهای عظیم و توفان های شدید گرمسیری است، به دلیل مجاورت با اقیانوس و وجود کوه‌های آتشفشان، امواج عظیم سونامی نیز در این کشور رخ می‌دهد.
دین و زبان ژاپن
زبان مردم ژاپن «ژاپنی» است، ادبیات ژاپن تحت تاثیر ادبیات چینی بوده به طوری که نخستین آثار ادبی ژاپن به زبان چینی کلاسیک سروده می‌شدند.
شینتو آئین باستانی ژاپن است، آئین شینتو برخلاف ادیان دیگر کتاب مقدس ندارد. این آئین اماتراسو، ایزدبانوی خورشید را نگهبان سرزمین اجدادی می‌داند و امپراتور را از نسل خدایگان و تجسم وی می‌شمارد.
اقتصاد ژاپن
واحد پول ژاپن «ین» است، ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان بعد از آمریکا و چین را داراست. این کشور از منابع طبیعی محدودی برخوردار است اما با همکاری دولت در بخش صنعت و نیز سرمایه گذاری گسترده در فناوری های پیشرفته، ژاپن به عنوان یکی از پیشگامان صنعت و تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود.
کشور ژاپن دارای شرکت های بنام بین‌المللی از جمله: تویوتا، میتسوبیشی، هوندا، سونی، نیسان، نینتندو پاناسونیک، سونی اینتر اکتیو انتر تیمنت و کانن است.
پایتخت ژاپن
کلان‌شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن است، توکیو در شرق جزیره هونشوی ژاپن واقع شده و پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ‌ترین شهر صنعتی جهان را کسب کرده است.
وجود گسل تاچیکاوا در این منطقه باعث زمین لرزه می‌شود، همچنین جزایر توکیو دارای آتشفشان های فعال نیز می‌باشد.
جاذبه های گردشگری توکیو
آنسن
چشمه های آب گرم یا آنسن ها در سراسر ژاپن پراکنده هستند و یکی از جاذبه های توریستی ژاپن محسوب می‌شوند.

راهنمای سفر به ژاپنکوه آساهی
کوهی با ارتفاع 1870 متر که در مرز استان های یاماگاتا و نیگاتا قرار گرفته، مقصد رویایی این کوه به خصوص در زمستان بسیار مناسب برای اسکی و اسنوبورد است.

راهنمای سفر به ژاپنآبشار شیرایتو
این آبشار سحرانگیز در نزدیکی کوه فوجی در استان شیزوئوکا قرار دارد که با 20 متر ارتفاع باعث جذب گردشگران زیادی شده است.

راهنمای سفر به ژاپنجزایر کراما
مجموعه‌ای از 22 جزیره که تنها 4 جزیره آن مسکونی است و این فرصت را به ماجراجویان می‌دهد تا از طبیعت بکر آن استفاده کنند.

راهنمای سفر به ژاپنکوه یوشینو
کوه یوشینو پوشیده از جنگل های انبوه است و در بهار و پاییز رنگ های متنوع و زیبای گیاهان جلوه خاصی به آن می‌بخشد.

راهنمای سفر به ژاپنپنج دریاچه فوجی
پنج دریاچه فوجی واقع در کوهپایه فوجی که بر اثر فوران آتشفشان بوجود آمده‌اند هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند، در فصل بهار با رویش خزه‌های صورتی رنگ در تمام این ناحیه منظره‌ای سحرانگیز را خلق می‌کند.

راهنمای سفر به ژاپنآبشار ناچی
آبشار ناچی مرتفع‌ترین آبشار ژاپن محسوب می‌شود که از روی یک صخره سنگی پایین می‌ریزد همچنین وجود معبد بودایی در نزدیکی آبشار به زیبایی آن افزوده است.

راهنمای سفر به ژاپنکوه آسو
از بزرگ‌ترین آتشفشان های فعال جهان است که در جزیره کیوشو قرار دارد.

راهنمای سفر به ژاپن

آخرین ویرایش در سه شنبه, 14 آبان 1398 16:02
محتوای بیشتر در این بخش: « چشمه های پر بخار شهر بپو ژاپن