20 -2669

شهر ونیز در ایتالیا

3371 دفعه

شهر ونیز مرکز استان ونتو در شمال ایتالیاست که در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است. ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان و از منحصر به فرد ترین شهرهای دنیا می­باشدکه بندری جذاب برای گردشگران است و سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر میروند.

آب و هوای ونیز، مدیترانه ای است در زمستان به حداقل ۳ درجه بالای صفر میرسد و در تابستان متوسط دمای هوا ۲۴درجه بالای صفر است، رطوبت هوا نیز بالا می­باشد.

شهر ونیز هم سطح دریا می­باشد و بصورت جزیره‌های کوچک است که خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند؛ ونیز به شهر کانال‌ها معروف است. این شهر دارای ۱۱۸ جزیره است  بعضی از این جزایر مجزا و بعضی دیگر  به وسیله پل به هم متصل می­باشند تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد ونیز را شهری بر روی آب می نامند.

ونیز ،شهر عابرین پیاده، تنها شهری در جهان است که در آن ماشین تردد نمی‌کند؛ بزرگترین شهر بدون خودرو و کامیون است که تمامی وسایل نقلیه عمومی و خصوصی در این شهر که بر روی آب ساخته شده است قایق می باشد و گزینه­ ی دیگر  برای جابجایی مردم پیاده روی است. همچنین پلیس و نیروهای آتش نشانی برای انجام وظایف خود از انواع قایق های موتوری استفاده می‌کنند. از قرن چهاردهم میلادی ونیز محل استقرار ملوانان حرفه‌ای شد و کم‌کم شهر به علت نیروی دریایی‌اش شهرت یافت.

 ونیز  برای قدم زدن بسیار مناسب می باشد و به داشتن کوچه های باریک معروف است، جزیره اصلی و مرکزی ونیز که ریالتین نام دارد را می شود به راحتی در یک ساعت پیاده روی تماشا کرد.

شهر تاریخی و زیبای ونیز به دلیل شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و معماری و هنری در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر (بیست میلیون به طور تخمینی) از سراسر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند، از دیدنی‌های این شهر میتوان به میدان سن مارکو اشاره کرد.

ونیز

آخرین ویرایش در شنبه, 30 شهریور 1398 14:10