17 -2669

جنگل سیاه در آلمان

4436 دفعه

جنگل سیاه یا شوارتزوالد (Schwarzwald) معروفترین ارتفاعات سنگی آلمان، یک رشته کوه جنگلی واقع در جنوب غربی آلمان در ایالت بادن -وورتمبرگ است. جنگلی که در قلب اروپا آرامیده و با رنگ سبز، درختان کهن، کوه های بزرگش ما را مجذوب خود خواهد کرد.

نام جنگل سیاه به خاطر رنگ سبز تیره ی درختان و چشم اندازهای تیره ای است که از رویش درختان کاج فراوان و پوشش گیاهی بلند این جنگل در این منطقه گرفته شده است.

جنگل سیاه متراکم ترین جنگل اروپا به حساب می آید و از حیث زیبایی بی رقیب است . به دلیل رنگ سبز تیره داخل آن تیره و تاریک است؛ گاهی ترسناک و گاهی زیبا است .درختان کاج بی شماری در این منطقه وجود دارند و در نهایت زیبایی در کنار هم به صف ایستاده اند .

شهرهای فرایبورگ و بادن بادن از نقاط پربازدید گردشگری در غرب جنگل سیاه است . محدوده جنگل سیاه از سوی جنوب غربی، دره راین است و از شمال به کراچگایو منتهی می شود و به پایان می رسد . بلندترین قله این منطقه قله فلدبرگ با  ارتفاع ۱۴۹۳ متر است. در این جنگل علاوه بر بیشه های سرسبز چراگاه های کوهستانی، نهرهای جاری، و آبشارهای خروشان، خانه های کشاورزی چوبی و پیاده راه های خاکی نیز وجود دارند.

در هر قسمت از این جنگل می توان رودخانه ها و دریاچه های زیبا را دید، رودخانه ای خروشان و پر جنب و جوش که راه خود را از میان درختان پیدا می کند و به دریاچه های جنگل سیاه می ریزند. بسیاری از دریاچه ها در دوران یخچالی بوجود آمده اند و ادامه ی حیات آنها با رودخانه هایی است که در پیچ و خم جنگل راهشان را به سوی دریاچه ها پیدا می کنند . زیباترین دریاچه تیتیسه است و کهن ترین موملسی و بزرگترین  آن فلدسه می باشد .از این دریاچه ها برای تولید انرژی و همین طور تامین آب شیرین استفاده می شود .

میراث معماری متمایز این منطقه در همه جا به چشم می خورد اما یکی از بهترین موزه ها موزه ی رو باز مرکزی است، جایی که تکنیک های سنتی کشاورزی نیز به نمایش گذاشته شده اند؛ موزه ای روباز به نام مزرعه قاضی زندگی کشاورزان منطقه در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی را به نمایش گذاشته است. این موزه ها به چندین بخش تقسیم می شوند و هرکدام موضوعات خاصی از فرهنگ تا صنایع دستی را در خود جای داده اند .

اگر بخواهید کنجکاوی های خود درباره ساعت های کوکو و دیگر انواع ساعت های جنگلی سیاه برطرف کنید به موزه ملی ساعت بروید. موزه ساعت آلمان در منطقه فورت وانگن واقع در منطقه جنگل سیاه، تاریخ ساعت سازی را نشان می دهد.

جنگل سیاه در آلمان

آخرین ویرایش در دوشنبه, 06 آبان 1398 15:41