26 آذر 775

موزه لوور پاریس

2756 دفعه

موزه لوور پاریس بعنوان پربازدیدترین موزه جهان با بیش از ۳۵هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف است. در پشت این کاخ باغ زیبایی به نام باغ تویلری وجود دارد و رو به روی باغ نیز میدان کنکورد قرار گرفته است. همچنین این مکان نزدیک به خیابان معروف شانزلیزه است.

ساختمان موزه لوور قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ‌های سلطنتی بود، که به عنوان موزه سلطنتی در آن آثار با ارزش هنری نگهداری می‌شد و پس از انقلاب کبیر، در سال ۱۷۸۹ موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال ۱۷۹۳ تبدیل به موزه ملی فرانسه شد.

موزه لوور پاریس بزرگترین موزه جهان است و در مجموعه‌های مختلف این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تا کنون نگهداری می‌شود. همچنین معروف‌ترین آثار هنری و تاریخی جهان را در این موزه نگهداری می‌کنند. در این موزه آثار بسیاری در زمینه هنر، فرهنگ و تاریخ بشر وجود دارد که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد. همچنین ۲۵۰۰ آثار باستانی و ارزشمند ایرانی در این موزه به چشم می‌خورد که روزانه هزاران نفر از این آثار بازدید می کنند.

«سالن ایران» در موزه لوور فرانسه یكی از بزرگترین بخش‌های این موزه است. موزه لوور در فرانسه بخش عظیمی از آثار تاریخی و باستانی ایران را در دل خود جای داده است که توجه بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. به طوری كه دیدن همه اشیاء گرانبها و ارزشمند ایرانی موجود در آن كه زمانی از این مملكت به تاراج رفته بود، در یك روز و دو روز امكان پذیر نمی‌باشد. همچنین نقاشی رنگ روغن از ناصرالدین شاه پادشاه قاجار نیز در موزه لورر نگهداری می‌شود.

 

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1397 10:22