22 فروردين 1397

کوه‌ های گل افشان چابهار

2031 دفعه

کوه‌ های گل افشان چابهار جاذبه ‌ای حیرت انگیز ، نادر و منحصر به فرد طبیعی است که با دارا بودن پتانسیل ‌ها و امتیازات مخصوص به جاذبه ای برای جذب گردشگران در استان سیستان و بلوچستان شده است.
بزرگ ‌ترین و مشهورترین کوه های گل افشان در سیستان وبلوچستان و در شمال جاده کهیر در بندرتنگ ( جنوب جاده کهیر- زرآباد) قرار دارد. اين گل‌ افشان ها در 95 كيلومتري غرب بندر كنارك و در دشت كهير نرسيده به روستاي تنگ در زميني مسطح واقع شده .
این گل‌افشان مجموعه‌ای از چند تپه با ارتفاع متفاوت است که هم اکنون فقط یکی از آنها که شبیه آتشفشان است فعالیت می کند و بقیه ی تپه ها غیر فعال هستند.

کوه‌ های گل افشان چابهار

در بلنداي اين تپه‌ها، دهانه‌ هايي به قطر چند سانتي متر وجود دارد و از دهانه گل‌ فشان كه در حال حاضر فعال است، به طور متناوب گل خاكستري رنگ خارج شده و به سوي دامنه‌ها سرازير مي ‌شود.

کوه‌ های گل فشان چابهار

دوره تناوب اين پديده نادر و زيبا ده تا پانزده دقيقه است كه اين عمل با لرزش خاك همراه است و گاهي به هنگام خروج گل، صدايي همانند شليك تفنگ از آن به گوش مي ‌رسد.

کوه‌ های گل افشان بندرتنگ
همچنین اثرات شفا بخش این گل‌ها اثبات شده و در درمان بیماری‌هایی مثل دردهای مفاصل، ستون فقرات، بیماری‌های عصبی، تنگی عروق و انقباض‌های عضلانی موثر است .

کوه‌ های گل افشان سیستان بلوچستان

آخرین ویرایش در یکشنبه, 27 مرداد 1398 12:55