14 شهریور 775

روستای فیلبند مازندران کجاست؟

4794 دفعه

اگر سفر به اقیانوس ابر را دوست دارید، در ادامه با راهنمای سفر به مازندران همراه باشید.

اقیانوس ابر

روستای فیلبند مازندران یکی از معروف ترین روستاهایی است که می توانید در آن ابرها را زیر پایتان داشته باشید. روستای فیلبند در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است که به خاطر همین موضوع، اقیانوس ابر در زمان های بسیاری در این روستا دیده می شود. البته پدیده اقیانوس ابر بیشتر در فصل تابستان در این منطقه رخ می دهد و در فصل زمستان به دلیل پایین بودن دمای آن، معمولا روستا پوشیده از برف است.

اقیانوس ابر

در روستای فیلبند می توانید شب را در خانه ای محلی سپری کنید، غذای سنتی بخورید و از طبیعت زیبای این روستا لذت ببرید.

فیلبند در ۱۶۰ کیلومتری تهران قرار دارد و برای رفتن به آنجا پس از سپری کردن ۱۳۰ کیلومتر در جاده هراز در سمت راست با دیدن تابلوی چلاو وارد منطقه شوید. یکی از ویژگی های این روستای ییلاقی جاده خوب و آسفالتش می باشد که برای مسافران این امکان را فراهم کرده که با ماشین شخصی خودشان به این منطقه بروند. فیلبند آخرین روستای منطقه چلاو است که از جاده‌ای کوهستانی با پیچ و خم اما بسیار زیبا عبور خواهد کرد.

روستای فیلبند به خدماتی مانند آب لوله کشی مجهز است و خانه ها و ویلاهایی نسبتا دارای امکانات را در خود دارد. در بخش غرب روستا هم تکیه ای به نام تکیه غرب در روستا وجود دارد که برای موارد مختلفی از جمله اجاره اتاق و استفاده از سرویس بهداشتی و … می توانید بهره مند شوید. اما در برخی از اوقات به ویژه در تابستان به دلیل ازدیاد حضور گردشگران ممکن است با کم آبی و در ساعاتی نیز با قطع آب روبرو شوید. از همه ی این ها گذشته پیشنهاد می کنیم که در مطلب غذاهای محلی مازندران، با خوشمزه ترین خوراک های این استان آشنا شوید و در سفرتان به فیلبند از آن ها میل نمایید.

فیلبند به چه معنی‌ست؟

فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بند آمدن و نتوانستن است. دلیل این اسم گذاری هم ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندش است که نفس آدم را بند می‌آورد.

 

چرا به روستای ییلاقی فیلبند سفر کنیم؟

  • از زیباترین ییلاق های استان مازندران است.
  • در سفر به این روستا می توانید بر فراز اقیانوسی از ابر قدم بزنید و از مناظر طبیعی خارق العاده اطراف تان لذت ببرید.
  • عکاسی از طلوع و غروب آفتاب و دریای ابری که ییلاق فیلبند را در بر می گیرد یکی از جذابیت های سفر به این روستاست.
  • اینجا می توانید در یک روز بهاری هم باران، تگرگ و برف را تجربه کنید و هم از رنگین کمان و آفتاب و هوای صاف لذت ببرید.

 

بهترین زمان برای سفر به فیلبند مازندران

فیلبند در بهار: با وجود ویژگی های جذاب روستای فیلبند آب و هوای این ییلاق در فصل بهار آن را بسیار دوست داشتنی کرده است. چرا که در این فصل ، فیلبند دارای بارش باران و برف، تگرگ و تابش آفتاب، رنگین کمان و وزش باد است به گونه ای که از طبیعت بکر این منطقه در استان مازندران در شگفت می مانید.
فیلبند در تابستان: اما در تابستان، روستای فیلبند دارای هوای بسیار خوش و در برخی مواقع حتی سرد است. منظره ابرها و هوای تازه روستا، شما را از فکر گرمای هوای شهرتان در فصل تابستان خارج می کند.
فیلبند در پاییز: اما هوا در فصل بهار روستای فیلبند سرد است و تحمل این سرما برای مردم عادی و گردشگران کمی مشکل به نظر می رسد. روستا در این فصل آرام آرام خالی از سکنه می شود.
فیلبند در زمستان: زمستان های فیلبند هوا بسیار سرد و استخوان سوز است. به همین دلیل معمولا در فصل زمستان کسی مراجعه نمی کند و به ندرت می توان کسی را برای این منظور پیدا کرد.

 

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 06 اسفند 1398 10:08