04 -2669

پارک کوهسنگی مشهد

2750 دفعه

پارک کوهسنگی یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است که به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در کنار رشته کوه های جنوبی مشهد واقع شده است.در انتهای خیابان کوهسنگی پارک کوهسنگی مشهد از مشهورترین و زیبا‌ترین مکان‌های گردشگری و تفریحگاه‌های شهر مشهد وجود دارد. در پارک کوهسنگی مشهد، استخری بزرگ وجود دارد و تلفیق آب و منظره کوه سنگی در میان پارک و فضای سبز پارک منظره‌ای زیبا و فضایی دل انگیز پدید آورده است. گلکاری‌ها و درختکاری‌های کوه سنگی، بر زیبایی آن افزوده است. البته بازار هنر از دیگر جلوه‌های این پارک می‌باشد.

پارک کوهسنگی تا سال ۱۳۱۰ هجری شمسی با همان ساختار طبیعی به عنوان منطقه ییلاقی با جاذبه‌های طبیعی ازقبیل کوه‌های سهل‌الصعود و باغ‌های سرسبز و چشم‌اندازهای طبیعی و رودخانه‌ها و آب و هوای معتدل، اقامتگاه سیاحتی بود. دراین زمان با ایجاد بعضی از امکانات سیاحتی ازقبیل استخر و جاری شدن قنات، وسعت و اهمیت یافت و در سال ۱۳۱۸ ش. با احداث ساختمانی دو طبقه توسط آلمانها، و جدول کشی خیابان‌ها ونرده کشی و گل‌کاری به صورت پارک طبیعی درآمد. همچنین شهردار وقت شهر میلان، تعدادی مجسمه به شهردار مشهد هدیه کرد که دو عدد شیر سنگی در درب ورودی نصب گردیده و دو مجسمهٔ انسانی را کنار استخر بزرگ کوه‌سنگی و روبروی رستوران و تالارش نصب نمودند (مجسمه‌های انسانی مذکور بعد از انقلاب، بخاطر اینکه مصداق صور قبیحه بود، به‌همراه تاج نصب‌شده بر فراز کوه‌سنگی، برچیده شد).
این تفرجگاه زیبای شهر مشهد در تابستان جاری با پذیرش حجم انبوه گردشگر، پس از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی، رتبه سوم حضور مسافر و گردشگر را به خود اختصاص داد.

 امکانات ویژه : باغ پذیرایی - باغ فرهنگی - باغ سنگی - باغ طبیعی - باغ آرامگاه - باغ ورزشی - باغ  تفریحی

 

آخرین ویرایش در سه شنبه, 08 مرداد 1398 14:45