05 -2669

پارک کوهستانی صفه در اصفهان

3305 دفعه

پارک کوهستانی صفه بر روی کوه صفه، در جنوب شهر اصفهان، در جنوب تقاطع بزرگراه های شهید اقارب پرست و شهدای صفه واقع شده است و دسترسی به آن بسیار آسان است. بلندترین نطقه ارتفاعی آن ۲۲۳۲ متر است.
کوه صفه با ارتفاع ۲۲۴۱ متر و موقعیت استقرار چسبیده به شهر و اشراف کامل آن به رودخانه و جلگه سرسبز زاینده‌ رود و پیکره شهر اصفهان دارای شرایط استثنایی و منحصر به فردی است که از نظر چشم انداز شهری، طراحی محیطی و توسعه گردشگری اهمیت دارد. کوه صفه به عنوان یک نشانه بزرگ شهری عمل می‌کند که از یک طرف، از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است و از طرف دیگر بهترین امکان را برای تماشای چشم انداز زیبا و رنگارنگ کل شهر اصفهان در اختیار می‌گذارد.
کوهستان صفه به دلیل نزدیکی به شهر اصفهان و برخورداری از ارتفاع مناسب و تنوع پستی و بلندی های آن امکانات بسیار خوبی برای فعالیتهای ورزشی تفریحی مثل پیاده‌ روی، تپه نوردی، کوهنوردی و سنگ‌ نوردی فراهم آورده است. به ویژه در دوره اخیر به دلیل توسعه شهرنشینی جدید و رشد نیازهای ورزشی و تفرجی، عملکرد ورزشی کوهستان صفه به نحو وسیعی افزایش پیدا کرده است.
نقاط دیدنی مهمی در این مجموعه وجود دارد از جمله : بقایای اصلی شاهدژ (قلعه دیو) - چشمه پاچنار و تخت سلیمان - چشمه درویش (خاجیک) - چشمه شاه درویش - چشمه گل زرد و دیوار آیینه - گردنه باد - آبشار مصنوعی - دیواره سنگی آبگیر - منابع و جاذبه های ورزشی و تفریحی- طبیعی
یکی از ویژگیهای مهم کوهستان صفه وجود صخره‌های عظیم و بلند در نقاط مختلف آن است که از نظر کوهنوردی تخصصی و آموزش سنگ نوردی، امکان بسیار خوبی برای گسترش ورزش کوهنوردی در منطقه اصفهان به وجود آورده است.
سایر امکانات این پارک شامل تله کابین صفه - پارک بادی صفه - باغ وحش صفه - منابع و جاذبه های تفرج جمعی و پیک نیک می­باشد. علاوه بر این امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ، شهربازی ویژه کودکان و بزرگسالان و مرکز بولینگ اصفهان با ظرفیت ۱۰ خط بازی جهت اوقات فراغت بازدید کنندگان در ایستگاه های تله کابین موجود است.

 

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 16 مرداد 1398 11:20