19 فروردين 1397

پیست اسکی سهند تبریز

5985 دفعه

پیست اسکی سهند استان آذربایجان شرقی بزرگترین پیست اسکی شمالغرب کشور است که در جنوب شرقی تبریز قرار دارد، از پلیس راه تبریز – تهران حدودا 27 کیلومتر فاصله دارد و حدود 40 دقیقه از شهر تبریز فاصله دارد. پیست اسکی سهند تبریز ازسوی فدرسیوان جهانی اسکی  به عنوان پیست اسکی بین اللملی ثبت جهانی شده است .در سال 1393 کلاس آموزش کورنومتر  زیر نظر هیئت اسکی استان آذربایجان شرقی تشکیل گردید. این منطقه در زمستان علاقه مندان به اسکی را بخود جذب می کند کسانی هم که اسکی را آموزش ندیده اند تیوب سواری را انتخاب میکنند.

در حال حاضر دو بالابر تله اسکی در این پیست وجود دارد. عمق برف های پودری این پیست گاهی تا 4 متر می رسد اما با این حال، این پیست بهمن گیر نیست و فضای مناسبی برای انجام هرگونه ورزش زمستانی دارد. پیست اسکی سهند در شش ماه سال پوشیده از برف است و تا آخر ارديبهشت برای اسكی برف دارد .

پیست بین المللی سهند تبریز در حال تجهیز است و به زودی دارای 12 دستگاه بالابر، هتل پنج ستاره و سه ستاره، مجموعه های آپارتمانی، ویلایی و اماکن ورزشی خواهد شد.
حدود 5 کیلومتر مانده به پیست اسکی سهند یک مجتمع اقامتی و تفریحی به نام مجتمع شانلی وجود دارد. روزهای جمعه در زمستان معمولا برای صرف نهار و نوشیدنی های گرم و چای سماور ذغالی در کرسی خانه این مجتمع لذتبخش است، این مجتمع چند ویلای کوهستانی دارد.تابستان های بسیار خنک و روستاهایی با روخانه های پر آب و خروشان این منطقه مثل روستای ثمر خزان با هوای لطیف و پاکیزه را می توانید با اقامت در مجتمع شانلی تجربه کنید در زمستان بعلت کوهستانی بودن منطقه حتما زنجیر چرخ و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید.

آدرس:‌ آذربایجان شرقی٬ تبریز٬ حدود 30 کیلومتری جنوب شرقی تبریز

 

 

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 23 مرداد 1398 15:06