18 -2670

مناظر زیبای دره پارک ملی جیوژایگو در چین

4426 دفعه

از مکان های دیدنی چین دره جیوژایگو یا پارک ملی جیوژایگوبه مساحت ۷۲ هزار هکتار در شمال سیچوان و درجنوب غربی چین است.سرزمین افسانه‌ای که به آسودگی در دل کوهستان‌های آبا در تبت واقع در شمال غربی ایالت سیچوان قرار گرفته است. دره و رود جیوژایگو هفتمین میراث زیبای طبیعی جهان و از دیدنی های کشور چین از دید یونسکو شناخته می‌شود. دره جیوژایگو یکی از مناطق حفظت شده ‌است که دارای چندین آبشار و دریاچه است و حدود ۱۴۰ گونه پرنده و نیز شماری از گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر انقراض در این دره وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بز کوهی سیچوان و پاندای بزرگ اشاره کرد. این منطقه در سال ۱۹۹۲ به عنوان مکانی طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

دریاچه ها و آبشارهای منطقه از مناظر بسیار جذاب آن هستند. قابل‌توجه‌ترین ویژگی این منطقه زیبا، آب شفاف و زلال رود است که با انعکاس تصاویر زیبای اطراف در آن طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعت را در برابر چشمان شما به نمایش می‌گذارد.دیدنیها چین بدون تردید مشابه این ترکیب رنگ‌های طبیعی و زیبایی‌های آن را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت. اگرچه می‌توان دیوار چین را بزرگ‌ترین مقصد گردشگران در چین از جنبه تاریخی دانست، اما باید اذعان داشت منطقه جیوژایگو اصلی‌ترین هدف گردشگران برای بازدید از مناطق طبیعی در کشور چین محسوب می‌شود. مردم چین اعتقاد دارند این منطقه یکی از شگفتی‌های طبیعی جهان به شمار می‌رود.

مناظر زیبای دره پارک ملی جیوژایگو در چین

پوشش گیاهی و جانوری:

در این دره زیبا و بی همتا علاوه بر مناظر رویایی گونه های گیاهی و جانوری بی نظیری وجود دارد که حفظ و حراست از آن ها به نوعی واجب می باشد. حدود 30 هزار هکتار از این محل را جنگل های طبیعی پوشش می دهد که در آن ها 2567 گونه گیاه آوندی که تنها 24 گونه آن تحت پوشش حفاظت ملی می باشد، وجود دارد. بیش از 400 گونه از گیاهان غیر آوندی می باشد که 212 گونه آن ها جلبک ها هستند. تنوع گیاهی بی نظیر و بسیار منطقه جیوژایگو باعث وجود حیات وحش عالی در این منطقه شده است. در این جنگل 170 گونه مهره دار، 141 گونه پرنده و حیوانات نادر زندگی می نمایند. در بین این گونه های جالب و دیدنی خرس پاندای بزرگ، تاکین که نوعی گاو می باشد و میمون های طلایی و سیچوان وجود دارد که از مهمترین حیوانات در این منطقه به حساب می آیند. در درجه بعدی اهمیت در این دره پانداهای کوچک و مارموت(نوعی سنجاب) و گوسفند آبی هیمالیا وجود دارند. بزهای کوهی در پارک جیوژایگو به صورت دسته ای و در کوهستان های این دره زندگی می نمایند. این حیوانات توجه بسیاری از علاقمندان را به خود در زمان دسترسی به دره جیوژایگو جلب می نمایند.

چگونگی دسترسی به دره جیوژایگو دیدنی:

تعداد بازدیدنمایندگان و علاقمندان این پارک رویایی به شدت بالا رفته است در نتیجه مدیریت این پارک تصمیم گرفت برای تعداد بازدیدنمایندگان محدودیت ایجاد کند. از اول ژانویه 2017 گردشگران باید هنگام خرید بلیط برای ورود به پارک جیوژایگو پاسپورت ارائه دهند و هنگامی که به صورت گروهی بلیط تهیه می نمایند نیز پاسپورت تمام نفرات ضروری است. به راحتی می توان با سفر به مستقیم به پکن، شانگهای، چنگدو و از آن پس به هانگزو به این بهشت گم شده رفته و از زیبایی هایش لذت ببرید. نزدیکترین فرودگاه به این دره فرودگاه جیوهوآنگ است که در 88 کیلومتری دره واقع می باشد که بعد از آن با 30 دقیقه رانندگی به پارک می رسید.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 13 آذر 1398 14:16