16 اسفند 1396

پارک ملی یوهو | Yoho National Park

3362 دفعه

پارک ملی یوهو، سومین پارک ملی کانادا است. پارک ملی یوهو در استان بریتیش کلمبیا واقع شده و هم مرز با پارک ملی بنف و استان آلبرتا است. Yoho یا کری به معنی شگفتی و تعجب است. شما با دیدن این پارک ملی شگفت انگیز در صخره های کانادا، حیرت خواهید کرد. پارک ملی یوهو در دامنه غربی کوه های راکی قرار دارد و صخره های سنگی و آبشارهای زیبا گردشگران را از سراسر جهان را جذب می کنند. خیلی ها هستند که نمی دانند یکی از زیباترین چشم اندازهای این کشور درپارک ملی یوهو دیده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا این پارک ملی را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی یوهو کجاست؟

پارک ملی یوهو در دامنه کوه های راکی (Rocky Mountains) واقع شده و به طور کامل در استان بریتیش کلمبیا است که برای اولین بار در سال 1886 و با هدف گردشگری تاسیس شد. اما امروزه، علاوه بر گردشگری، حفظ چشم انداز کوه های راکی در حالت طبیعی نیز از دیگر اهداف این پارک است. در داخل پارک، یک روستای کوچک به نام فیلد (Field) وجود دارد که در آن حدودا ۲۰۰ نفر زندگی می کنند.

مردم فیلد، تنها ساکنین این پارک ملی هستند و در آنجا به جز چند رستوران کوچک، دفتر پست و یک پمپ بنزین، چیز زیادی پیدا نمی شود. مرکز بازدید کنندگان پارک ملی یوهو درست در خارج از اتوبانی که به سمت فیلد می پیچد قرار دارد. پارک ملی یوهو کوچکتر از پارک های همجوار همچون پارک بنف می باشد. وجود کوه ها، آبشارها، رودخانه ها، دریاچه های یخی، امکانات کمپینگ و مسیرهای پیاده روی بیش از 400 کیلومتر از جمله نکات برجسته ی آن می باشد.

پارک ملی یوهو

جاذبه های گردشگری پارک ملی یوهو

آبشار تاکاکاو | Takakkaw Falls

این آبشار بی نظیر دلیل به اندازه کافی محکمی هست که از پارک ملی یوهو دیدن کنید. تاکاکاو، دومین آبشار بلند کانادا است که از ارتفاع ۳۸۴ متری به پایین می ریزد. نام این آبشار از یک واژه در زبان کری به معنی «باشکوه» گرفته شده که واقعا این صفت درخور آبشار تاکاکاو است. مسیر دسترسی به این آبشار از بزرگراه حدودا ۸ کیلومتر طول می کشد که آن هم به خودی خود جذاب می باشد، مخصوصا در فصل پاییز که درختان سایه روشنی از رنگ های زرد و نارنجی و قرمز به نمایش می گذارند.

دریاچه امرالد | Emerald Lake

دریاچه امرالد به اندازه دریاچه لوییس زیباست اما تنها شهرت کمتری دارد. در پارک ملی یوهو ۶۱ دریاچه وجود دارد که دریاچه امرالد بزرگترین آن هاست و اقامتگاه این دریاچه که در یک شبه جزیره کوچک قرار دارد، جای بسیار هیجان انگیزی است. بسیاری از مسیرهای طبیعت گردی از این نقطه شروع می شوند و بزرگی این دریاچه تفریحاتی نظیر قایق سواری را مهیا می سازد.

 

پارک ملی یوهو

 

انباشت فسیل بورگس شیل | Burgess Shale Fossil Beds

اگر عاشق دنیای پیش از تاریخ هستید و فسیل ها شما را هیجان زده می کنند، پس حتما در مورد بورگس شیل چیزهایی شنیده است. اینجا یک سایت فسیل شناسی شناخته شده است که در آن نمونه های بسیار خوبی از فسیل های موجودات دریایی پیش از تاریخ وجود دارد. برای دیدن این جاذبه باید یکی از تورهای سازماندهی شده را از بنیاد زمین شناسی بورگس شیل (The Burgess Shale Geoscience Foundation) رزرو کنید.

ناحیه طبیعی و حفاظت شده دریاچه اوهارا | Lake O’Hara Wilderness Area

دریاچه اوهارا جایی بی نظیر از دریاچه های یخبندان، آبشارها و جنگل ها در پارک ملی یوهو است. شما می توانید تنها با یک سرویس حمل و نقل محدود یا پیاده روی در امتداد یک جاده سنگی ۱۱ کیلومتری به اینجا برسید. می گویند که دریاچه اوهارا و اطراف آن زیباترین بخش کوه های راکی است و هنگامی که از آن ها بازدید می کنید مطمئنا متوجه می شوید که چرا این حرف زده می شود.

معمولا بلیط این سرویس ها در به سرعت فروخته می شود و ماه آوریل برای تابستانی که در راه است، به حراج گذاشته می شود. شما می توانید در وبسایت پارکهای کانادا (www.pc.gc.ca) اطلاعات کاملتری را در این رابطه پیدا کنید. اگر هم می خواهید هزینه بیشتری بکنید، می توانید در هتل لوکس دریاچه اوهارا اقامت داشته باشید که آن ها سرویس های خصوصی خود را برای مهمانانی که در آن اقامت دارند، برگزار می کنند.

پارک ملی یوهو

پل طبیعی | Natural Bridge

یکی از نقاط محبوب در پارک ملی یوهو یک پل منحنی روی رودخانه کیکینگ هورس (Kicking Horse) است که به داخل صخره هایی قدیمی می رود و یک آبشار زیبا را می سازد. این پل طبیعی یک جای آسان برای توقف در مسیر دریاچه امرالد است.

روستای فیلد | Field

فیلد، یک روستای کوهستانی است که زیباییش در کلمات نمی گنجد. روستا فیلد با کوه های جذاب محاصره شده و همانطور که گفته شد تنها ساکنین پارک ملی در این روستا واقع هستند. قدمت روستا فیلد به بیش از ۱۰۰ سال پیش برمی گردد، زمانی که به عنوان یک روستا برای راه آهن ایجاد شد که هنوز هم می توانید آثار راه آهن را در اینجا ببینید. شما می توانید در یکی از خانه های محلی یا دیگر اقامتگاه های این روستا بمانید، یک غذای خوشمزه بخورید، از قبرستان تاریخی آن دیدن کرده و همچنین اینجا را نقطه شروعتان برای رفتن به یکی از مسیرهای طبیعت گردی اطراف کنید.

چایخانه تویین فالز | Twin Falls Tea House

چایخانه روستایی تویین فالز (آبشارهای دوقلو) به عنوان یک سایت تاریخی ملی در سال ۱۹۹۲ احیا شد تا معماری پارک های ملی را در نقش احیای توریسم این منطقه به نمایش بگذارد. این چایخانه در دره لیتل یوهو (Little Yoho Valley) واقع شده و برای دسترسی به آن باید یک مسیر ۸٫۵ کیلومتری را از پارکینگ آبشار تاکاکاو پیاده روی کند. چایخانه تویین فالز در دهه ۱۹۲۰ ساخته شده و هیچگونه برق یا آبی ندارد. چای و غذای سبک، گزینه هایی هستند که برای طبیعت گردان از ۱۲ تا ۳ ظهر سرو می شود؛ البته تنها در صورتی که مواد لازم را داشته باشند. شما همچنین می توانید در صورت درخواست در یکی از ۴ اتاق این چایخانه اقامت داشته باشید.

 

پارک ملی یوهو

 

مسیر فیلد استون (مسیر کوه بورگس) | Field Stone – Section of Mount Burgess Trail

طول مسیر: ۵ کیلومتر
درجه سختی: آسان/متوسط
نقطه شروع: پارکینگ در بخش روبرویی بزرگراه از روستای فیلند، حدودا ۱ کیلومتر به شرق.
نقطه قوت: یک طبیعت گردی سریع از فیلد برای دیدن نمای زیبایی از روستا

مسیر یوهو | Yoho Pass

طول مسیر: ۸ کیلومتر
درجه سختی: متوسط
نقطه شروع: پشت هاستل ویسکیجک در کنار آبشار کاکاکاو یا از پارکینگ دریاچه امرالد
نقطه قوت: مناظر بی نظیری از دریاچه و آبشارهای امرالد

میسر لفینگ فالز | Laughing Falls

طول مسیر: ۸ کیلومتر
درجه سختی: آسان
نقطه شروع: پارکینگ آبشار تاکاکاو
نقطه قوت: یک طبیعت گردی آسان از داخل جنگ تا یک آبشار

مسیر دریاچه شربروک | Sherbrooke Lake

طول مسیر: ۲ کیلومتر
درجه سختی: آسان
نقطه شروع: پارکینگ روبروی دریاچه واپتا، ۱۱ کیلومتری شرق روستای فیلد
نقطه قوت: یک طبیعت گردی آسان برای دیدن دریاچه ای زیبا

مسیر آیسلاین از دریاچه سلست | Iceline via Celeste Lake

طول مسیر: ۵ کیلومتر
درجه سختی: متوسط/سخت
نقطه شروع: پارکینگ آبشار تاکاکاو، شروع از پشت هاستل ویسکیجک و پایان در پارکینگ
نقطه قوت: زیباترین چشم اندازهای پارک ملی یوهو

آخرین ویرایش در شنبه, 03 خرداد 1399 15:35