03 ارديبهشت 1397

راهنمای سفر به آرژانتین

1920 دفعه

درباره‌ی آرژانتین:
آرژانتین کشوری با جمعیت ۴۱ میلیون نفر است و از لحاظ وسعت پس از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی و در بین کشورهای جهان هشتمین کشور محسوب می‌شود، آرژانتین سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را دارد و سطح زندگی در آن بالاست.


جغرافیای آرژانتین:
آرژانتین وسعتی به مساحت ۲۷۹۱۸۱۰ کیلومتر مربع واقع در آمریکای جنوبی، بین رشته کوه آند در غرب و اقیانوس اطلس جنوبی در شرق و جنوب واقع شده‌است. این کشور از شمال با پاراگوئه و بولیوی، از شمال شرق با برزیل و اروگوئه، و از جنوب و غرب با شیلی مرز مشترک دارد.
مرز آرژانتین تقریباً از شمال تا جنوب ۳۷۰۰ کیلومتر، و از شرق تا غرب ۱۴۰۰ کیلومتر می‌باشد. مرکز آرژانتین شامل دشت های حاصلخیز پامپا، نیمه جنوبی آن دارای جلگه غنی از نفت پاتاگونیا، نواحی شمالی شامل فلاتهای نیمه گرمسیری گرانچاکو و مرز غربی شامل رشته کوه های پرپیچ و خم آند می‌باشد.
کوه آکنکاگوا با ارتفاع ۶٬۹۶۰ متر، مرتفع‌ترین کوه آمریکای جنوبی است که در ایالت مندوزا قرار دارد.

راهنمای سفر به آرژانتینآب و هوای آرژانتین:
شمال این کشور با تابستانهای بسیار داغ، مرطوب و زمستان‌های ملایم و خشک شناخته می‌شود، و دستخوش خشکسالی‌های دوره‌ای است.
مرکز آرژانتین و نواحی جنوبی دارای تابستان‌هایی داغ و زمستان‌هایی سرد هستند.
به طور کلی آب و هوای آرژانتین در طبقه بندی آب و هوای گرم و معتدل قرار می‌گیرد. تابستان‌های گرم و مرطوب که از زمستان های آن بارانی تر است.

آرژانتیندین و زبان آرژانتین:
نژاد 97 درصد آرژانتین اروپایی است که اکثر آنها از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی ها هستند. دین 92 درصد مردم مسیحی و 1/9 درصد مسلمان، و تقریبا 7 درصد را می‌توان بدون مذهب یا سکولار معرفی نمود.
زبان رسمی آرژانتین، اسپانیایی است، اما زبان های دیگری هم در شهرهای مختلف رایج است، مانند:
زبان گوارانی آمریندی در استان کورینتس، کوئچوا در سانتیاگو دل استرو، زبان ماپوچه در ماپودونگون، زبان ولزی در پاتاگونیا و همچنین زبان آیمارا در جامعه بولیویایی تکلم می‌شود.

راهنمای سفر به آرژانتیناقتصاد آرژانتین:
واحد پول آرژانتین پزو است و این کشور با دارا بودن منابع غنی و جمعیت باسواد با درصد بالا، دارای بخش کشاورزی صادرات محور و پایه صنعتی متنوع می‌باشد، و کشوری ثروتمند محسوب می‌شود.
پایتخت آرژانتین:
بوئنوس آیرس از زمان یکپارچگی کشور آرژانتین پایتخت آن بوده‌است، اما برنامه‌ای وجود داشته تا مرکز اداری کشور به مکان دیگری منتقل شود. طی دوره ریاست جمهوری رائول آلفونسو، قانونی تصویب شد که دستور می‌داد
پایتخت فدرال به ویدما، شهری در ایالت پاتوگونیایی منتقل شود. مطالعات پیرامون آن زمانی در حال انجام بود که مشکلات اقتصادی در سال ۱۹۸۹ این برنامه را از پای درآورد، اما این قانون هرگز رسماً لغو نشد.

بوئنوس آیرسجاذبه های گردشگری آرژانتین:
آبشارهای ایگواسو
معادن واندا
پارک ملی ایگواسو
قبرستان ریکولتا
کاسا روسدا
پلازا دی مایو یا میدان بزرگ
خیابان فلوریدا
سن تلمو
نمایشگاه ماتادورها
پارک سوم فوریه

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 06 شهریور 1398 16:00
محتوای بیشتر در این بخش: « لونا پارک بوئنوس آیرس در آرژانتین