23 فروردين 1397

پیچ نعل اسبی در آمریکا

3827 دفعه

پیچ نعل اسبی یا خم نعل اسبی (به انگلیسی: Horseshoe Bend)، از هنرهای زیبای طبیعت است که به یکی از عجیب‌ترین، زیباترین و خوش‌نقش‌ترین دیدنی‌های غرب شهره یافته است. در جنوب غربی آمریکا، طبیعت دست نخورده ی آریزونا جایی که آب، باد و گذر زمان دست در دست هم داده‌اند و زیباترین و غیرممکن‌ترین اشکال ممکن را در دل صخره هایی باستانی خلق کرده‌اند، و ارزشمندترین جواهر آن «پیچ نعل اسبی رودخانه کلرادو» است.

پیچ نعل اسبی نام خمیدگی ای از رودخانه کلرادو است که به نعل اسب شباهت دارد و یکی از زیباترین تفرجگاه های ژئو توریستی است که در ایالات متحده قرار دارد. رودخانه کلرادو از رودخانه‌های بلند ایالات متحده آمریکاست، این رودخانه از دو کشور مکزیک و آمریکا و از پنج ایالت یوتا، آریزونا، نوادا، کلرادو و کالیفرنیا عبور می‌کند. سرچشمه این رودخانه در ارتفاعات پارک ملی کوه راکی قرار دارد و با طول ۲۳۰۰ کیلومتر  به خلیج کالیفرنیا می ریزد.

دسترسی به پیچ نعل اسبی کار آسانی است. از جاده ۹۹ آمریکا تا آنجا چند دقیقه‌ای پیاده‌روی است و در ۴ کیلومتری جنوب شهری کوچک به اسم پیج (Page) قرار دارد که از پارکینگ تا صخره‌ها کمتر از یک کیلومتر است.

 رودخانه کلرادو پس از گذشت میلیون‌ها سال، رودی کوچک با گذر از ارتفاعات سنگی و سخت کلرادو و تغذیه با آب برف این ارتفاعات، صدها و صدها کیلومتر دره‌های بسیار بزرگ به‌وجود آورده است. در این میان پیچ نعل اسبی نیز به زیبایی هرچه تمام تر با منظره ای چشم نواز قابل دیدن است.

رودخانه‌ای به رنگ سبز زمردی، پیچی عظیم به طول ۳۳۰ متر در زیر شیب تند دره ماربل (Marble Canyon) شکل داده است. تصور کنید که بر بام ساختمانی ۹۹ طبقه ایستاده‌اید، در اینصورت متوجه خواهید شد که چقدر این پیچ بزرگ و غول‌پیکر است

با ورود به این مکان وهم آلود با خمیدگی نعل اسبی در رودخانه کلرادو و رنگ‌های غنی، پیچی تند و U شکل و همچنین شکوه و عظمت صخره و رود پیچان و خروشان کلرادو تماما توجه بسیاری را به خود معطوف می کند.

 پیچ نعل اسبی در آمریکا

آخرین ویرایش در سه شنبه, 23 مهر 1398 15:59